8 de maig del 2011

M'estimes o no m'estimes?


Norac, Carl. M'estimes o no m'estimes?. Corimbo, 2004.

M’estimes o no m’estimes?” és la història de la Lola i de tot el que sent i pensa quan el Teo arriba a casa. La Lola espera amb moltes ganes l’arribada del seu germà, però s’adona que el Teo reclama tota l’atenció. Lola intenta apropar-se a ell però l’únic que aconsegueix és fer-lo plorar, de manera que pensa que ja no l’estimen. Al final, Lola s’adona que els seus pares també es preocupen per ella, perquè la veuen trista. La Lola sap que també l’estimen.

Què passa quan arriba un germanet a casa?

L’arribada d’un nou membre a la família suposa un canvi per l’infant que ja hi ha al nucli familiar i sovint es cau en la gelosia. Se li ha d’explicar de forma natural que el germanet que esperem l’haurem de cuidar entre tots, però que seguirem fent el que fèiem fins ara. L’han de rebre amb il·lusió i respecte, fent-lo participar en les activitats quotidianes, augmentant així la seva autoestima i potenciant la seva autonomia per evitar conductes regressives (tornar a parlar com un nen petit, demanar ajuda…).

A continuació teniu un llistat de contes senzills que us poden ajudar a explicar aquest canvi. No hi ha res millor que un conte per explicar situacions en les que els infants s’hi identifiquin.

·          Alapont, Pasqual. La Sara fa preguntes. Bromera, 2005.
·          Andreae, Giles. La mare té una casa dins la panxa. Beascoa, 2001
·          Baronian, Jean-Baptiste. Per sempre. Beascoa, 2001.
·          Capdevila, Roser. Un bebè, quina aventura! Joventut, 1997.
·          Carrer, Chiara. Que gelosa! Barcanova, 2000.
·          Clarke, Gus. … i va arribar l'Eric. Timun Mas, 1994.
·          Cooper, Helen. Ha estat el petit monstre! Joventut, 1999.
·          Denou, Violeta. Aviat tindré un germà! Timun Mas, 2004.
·          Gutman, Anne. Els Gelos d'en Gaspar. Joventut, 2001.
·          Harris, robie H. Hola menut! Serres, 2000.
·          Le Masne, Cristophe. La Germaneta d'en Tom. Con-Bel, 1998.
·          Martínez Vendrell, Maria Un de més. Destino, 1986.
·          Norac, Carl. M'estimes o no m'estimes?. Corimbo, 2004.
·          O'Callaghan i Duch, Elena. S'han tornat bojos! La Galera, 2006.
·          Oram, Hiawyn La princesa segona. Timun mas, 1994.
·          Rius, Roser. L'Anna no vol fer-se gran. Cruïlla, 2004.
·          Smet, Marian de. Es ven germà petit. [Sant Cugat del Vallès] : Símbol, 2007.
·          Vilcoq, Marianne. Espero un germanet!. Corimbo, 2001.
·          Vlamakis, George. I jo què? En Lluc i la seva germana malalta. Sirpus, 2004.
·          Vries, Anke de. Feu-me cas! Cruïlla, 1992.
·          Wensell, Ulises Qui vol la meva germaneta? Joventut, 2002.

1 comentari: